Hippe klompen

N I E U W E . I T E M S
Leuke laarzen of schoenen met een houten zool, dat zijn de hippe klomplaarzen en klompen van Sanita.

Sanita brengt funky klomplaarzen en klompen in mooie rustige kleuren met af en toe een koeienprint of felle kleur. 

De modellen laarzen en schoenen variëren van trendy en elegant tot klassiek en tijdloos! Ze worden al jaren met passie gemaakt van hoogwaardige materialen. 

Sanita produceert haar klompen daarnaast onder goede omstandigheden voor de werknemers. Voor elke boom die gebruikt wordt voor de houten zolen, wordt een nieuwe boom geplaatst.

Hippe klompen en klomplaarzen

Nieuw zijn de Sanita sandalen en klomplaars met een flex zool. In de originele houten zool zit een rubber tussenstukje waardoor ze mee buigen met je voet. Als je niet aan echte klompen kan wennen, maar wel van de authentieke look houdt, een aanrader! Deze klompen zijn voornamelijk in dames modellen. Bekijk alle klompen en klomplaarzen op Studio Sanita.

IN GESPREK MET

threa lorist studio sanita hippe klompenIk ben Threa Lorist (49), getrouwd en 3 kids (inmiddels volwassen). We wonen in de zuidwesthoek van Friesland in een klein plaatsje Hemelum. We wonen in het buitengebied met heerlijk vrij uitzicht.
Een kleine 30 jaar geleden zijn we hier neergestreken omdat manlief graag boer wilde worden. Ik had net de technische school voor mode en kleding afgerond, toen we een boerderij met varkens kochten.
Na een tijdje kwam ik erachter dat varkens toch niet helemaal mijn ding zijn. Langzamerhand ben ik steeds minder op de boerderij gaan doen en meer mijnn eigen ding.
Ik heb een aantal jaren theaterkleding ontworpen en ik heb een eigen kleding lijn gehad. 

2. Hoe ben je op het idee gekomen om met je webshop te beginnen?

Kleding welke ik niet meer droeg bracht ik soms naar een tweedehands kledingwinkel. Deze winkel nam alleen merkkleding aan, maar voor mijn gemaakte kleding maakte ze een uitzondering.
Een jaar later was de eigenaresse zelf een kledingwinkel begonnen met nieuwe kleding en zij vroeg mij of ik het leuk zou vinden om een eigen kledingmerk met haar op de markt te brengen. 
Ons eerste kledingstuk bleek en topper.  Op creatief niveau klikte het super, maar op zakelijk niveau niet echt. Na drie seizoenen hebben we de samenwerking beëindigd.

Inmiddels had ik de smaak te pakken gekregen wat betreft kleding ontwerpen en ben ik met mijn eigen merk Lorijn gestart. Een webwinkel was toen steeds meer in opkomst en had besloten om mijn kledingmerk via internet te verkopen.
Ik heb een cursus gevolgd en zelf mijn website gemaakt. Fotoshoots geregeld en hopla, Studio Lorijn was geboren (2009). Hier verkocht ik mijn merk Lorijn, een merk met basic shirts en de klomplaarzen van Sanita.

De eerste keer dat ik iemand op deze laarzen zag lopen, had ik zoiets van... nouja, ik weet het niet. De tweede keer dat ik er iemand mee zag, was ik verkocht! Ik hou van net even wat anders dan anders. Voor de fotoshoot voor miijn site had ik een nieuw paar gekocht, omdat ze zo leuk bij de kleding stonden. Mijn man zie toen, "waarom ga je ze eigenlijk niet verkopen?" En dat ben ik gaan doen, naast de kleding. De site breidde uit met meerdere merken, maar het leverde niks op. Langzamerhand verkocht ik steeds meer klompen dan kleding.

Studio Sanita....

Op een gegeven ogenblik stond ik op een fair in Lissebroek en weer 80% van de verkoop waren klompen. Toen dacht ik, het roer moet om. Ik ga stoppen met de kleding en ik begin een webshop met alleen maar klompen.
Ik hikte op twee gedachten, een klompenwinkel met verschillende merken klompen of gaan voor een kledingmerk.
Van mijn agent,waar ik de klompen inkoop, hoorde ik dat het merk Sanita het idee van een webwinkel in Nederland wel aansprak. Maar dan verkoop van de gehele collectie.  
Dus naast de hippe klompen (mijn favoriet) ook klompen voor vrije tijd en professionele klompen voor in de zorg. Met het idee erachter, mochten de hippe klomp niet " hip" meer zijn, dat ik altijd nog mijn inkomsten uit de verkoop van de professionele klompen kan halen. Eind 2012 was Studio Sanita geboren!

Gelukkig zijn de hippe klompen nog steeds hip en heb ik toch zeker 80% van de collectie van Sanita op de site staan. Na hard werken en niks verdienen met mijn eerste site, kan ik inmiddels een klein inkomen uit de klompen verkoop halen.

3. Wat maakt jouw site bijzonder?

Mijn website is bijzonder omdat ik bijzondere artikelen verkoop. Vooral de hippe klompen, waarin de klomplaarzen echt mijn favoriet zijn, zijn schoenen en laarzen waar niet iedereen op loopt. Daarnaast zijn ze naast 'leuk en hip' ook goed voor je voeten, vanwege een goed anatomisch gevormd voetbed. 
Ik bied een goede service en ik probeer online shoppen persoonlijk te maken.  

4. Waar ben je trots op?

Ik ben eigenlijk best wel trots op mezelf, omdat ik na jarenlang niets te hebben verdiend, de knop heb omgezet, naar een webshop die er toe doet en waar ik nu geld mee verdien.

5. Heb je tips voor andere webshopeigenaren?

  • Wees goed bereikbaar, reageer snel op mailtjes, hou het persoonlijk, verleen een goede service. Ook al kost je dit soms wat extra's klanten komen terug!
  • Zorg dat je de gunfactuur krijgt.
  • Zorg niet alleen dat mensen naar je website komen, maar dat je bezoekers ook daadwerkelijk gaan kopen.

6. Wat is jouw favoriete product?

Een klomplaars in harig zebraprint (aankomende winter online).